Historie

Historie

Al decennialang in Lelystad actief

Het familiebedrijf Vosselman, dat de Albert Heijn aan de Voorhof runt, is al sinds 1967 actief in Lelystad. De familie Vosselman woonde destijds in Nunspeet en had een melkdetailhandel. Via contacten met de Rijksdienst voor de IJsselmeerpolders (RIJP) kon de familie in Lelystad aan de slag. Er woonde toen nog niemand, maar er waren wel een hoop huizen in aanbouw. De eerste klanten woonden toen in Lelystad-Haven en op schepen. Ook ging Vosselman destijds langs de bouwprojecten en verkocht waar om werd gevraagd: melk, melkproducten, bier, limonade, rookartikelen.

 

Rijdende winkels

Er kwam een opslag aan Het Spiek en later werd een zuivelspeciaalzaak geopend aan de voorkant van het Lelycentre. Op een gegeven moment reden er vijf rijdende winkels rond, tot de mogelijkheid zich aandiende om een buurtsupermarkt te beginnen in de Atolwijk.

 

 

 

 

 

 

 

 

Eerst nog in het Palet, maar vanaf 1975 in een nieuw pand van zeshonderd vierkante meter aan de Voorhof. De winkel heette achtereenvolgens K-Markt, A&O en Golf en is sinds 1987 een franchisevestiging van Albert Heijn. Dat betekent dat in 2012 de supermarkt al 25 jaar onder de AH-vlag actief is. Andrew Vosselman heeft het familiebedrijf overgenomen. Door onder meer een grootse verbouwing, is de supermarkt helemaal klaar voor de toekomst.

 

Compleet assortiment

Sinds de uitbreiding beschikt de Albert Heijn aan de Voorhof naast een zeer compleet assortiment aan levensmiddelen, over een luxe assortiment drogisterijartikelen, een Gall & Gall, een stomerijvoorziening en een Medicaldesk. Hier kunnen mensen hun medicijnen afhalen, waarvoor ze normaal gesproken naar een apotheek moeten.

 

Middelpunt van de buurt

Andrew kwam in 1998 in de zaak en maakte een plan om de klanten ook in de toekomst aan zijn winkel te binden. "Mensen moeten een goed gevoel hebben bij onze winkel en we willen min of meer het middelpunt van de buurt zijn. We willen dat de klanten hier rustig en prettig hun boodschappen kunnen doen. We doen er dan ook alles aan om onnodige irritaties te voorkomen. Kijk bijvoorbeeld naar onze parkeerplaats. De vakken zijn net iets breder dan elders waardoor mensen makkelijk kunnen in- en uitparkeren en uitstappen. Ook hoeft er geen muntje in onze winkelwagentjes.

 

Gevoel van welkom te zijn

De basis van ons bestaan is dat de klant het gevoel heeft hier welkom te zijn, dat we onder meer door onze service - inpakservice, medical desk, taartenservice, pinmogelijkheden, slijterij - het net even prettiger maken dan elders. Daarnaast hebben we nog eens de voordelen van de AH-formule met A-merken, ons huismerk en het budgetmerk Euroshopper. We hebben voor iedereen wel iets van zijn of haar gading. Mensen kunnen zelf keuzes maken. Bij ons medewerkersbestand wordt gezorgd voor een goede balans tussen jong en oud. Onze supermarkt geeft op diverse manieren blijk van maatschappelijke betrokkenheid door organisaties, verenigingen en instellingen te steunen.